آنچه شما باید در مورد خوراک هیدروپونیک جو بدانید

آنچه شما باید در مورد خوراک هیدروپونیک جو بدانید

آنچه شما باید در مورد خوراک هیدروپونیک جو بدانید!

آشنایی با تولید خوراک جو به روش هیدروپونیک

بعد از این که کشاورزان گیاهانی مانند کلم، خیار و همچنین میوه هایی مثل توت فرنگی کاشتند بعد از آن، پرورش دهندگان هیدروپونیک به سمت و سوی هیدروپونیک روی آوردند که در واقع این هیدروپونیک در بیشتر کشورهای جهان به عنوان غذای اصلی حیوانات مزرعه و پرندگان است.

یکی از عوامل و دلایلی که باعث دگرگونی شگرف در صنعت دامداری شده است، علوفه هیدروپونیک جو هست. که خود این عامل یکی از محصولات تولید شده برای علوفه هیدروپونیک می باشد. کشاورزان دانه های زیادی می کارند که از محصولات آنها نهایت استفاده را ببرند. این دانه ها شامل: گندم، جو، یونجه، ذرت و…. هستند. که از بین این غلات پر محصول ترین و پرسودترین غله، جو می باشد.

علت بهتر بودن جو هیدروپونیک از سایر علوفه ها

دانه های جو متداول ترین اسپرمی هستند که برای تولید غذا استفاده می شود. زیرا وزن دانه ها نسبت به توان آنها در تولید مواد غذایی بهترین است. زیرا حدود 1 کیلوگرم دانه تا 7 کیلوگرم تغذیه می باشد.

در میان همه حیوانات علوفه جو محبوبیت بیشتری دارد؛ مهمترین علت محبوبیت این علوفه در میان حیوانات هضم بهتر علوفه است. به طور مثال حیواناتی مثل اسب و گاو شیرده این علوفه را بهتر هضم می کنند و باعث التهاب دستگاه گوارششان نمی شود.

علوفه جو در کشور ما بخصوص در استان لرستان، گیلان، خوزستان و اصفهان و در بیشتر مناطق دیگر کشت می شود و رواج بیشتری دارد. زیرا قیمت این غله نسبت به سایر غلات بسیار مناسبتر و اقتصادی است.

ویتامین های موجود در خوراک جو هیدروپونیک

• سدیم
• ویتامین A
• ویتامین C
• ویتامین B2
• ویتامین B3
• بتا کاروتن
• ویتامینE
• کلسیم

ویتامین موجود در علوفه هیدروپونیک نسبت به علوفه خشک

سدیم میزان سدیم 690درصد بیشتر از علوفه خشک
ویتامین A میزان ویتامین A 36 درصد بیشتر از علوفه خشک
ویتامین C میزان ویتامینC 256 درصد بیشتر از علوفه خشک
ویتامین B2 میزان ویتامین B2،15 درصد بیشتر از علوفه خشک
ویتامین B3 میزان ویتامینB3،56 درصد بیشتر از علوفه خشک
بتا کاروتن میزان بتا کاروتن 45 درصد بیشتر از علوفه خشک
ویتامین E میزان ویتامینE، 25 درصد بیشتر از علوفه خشک
کلسیم میزان کلسیم 34 درصد بیشتر از علوفه خشک

افزایش ارزش غذایی علوفه هیدروپونیک جو با وجود پروتئین و ویتامین C

پروتئین: دانه های جو در هنگام جوانه زدن تغییرات شیمیایی گوناگونی در آن ها رخ می دهد با توجه به این تغییرات پروتئین ها و ویتامین ها افزایش پیدا می کند و در عوض کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند؛ و از طرفی افزایش پروتئین موجود در جو هنگام جوانه زدن در اثر شکسته شدن مولکول کربوهیدرات و ترکیب آنها با نیتروژن موجود در هوا می باشد که به طور کلی می توان گفت این فرآیند باعث ایجاد پروتئین قابل هضم در بدن دام می شود.
ویتامین : C دانه های خشک جو فاقد ویتامین C هستند ولی زمانی که جوانه می زنند باعث می شود که مقدار زیادی ویتامین C در متابولیسم پروتئین های بدن انسان نقش بسیار مهمی دارد و از التهاب روده دام جلوگیری می کند.

روش کشت علوفه هیدروپونیک جو چگونه است؟

برای کشت بذر جو علوفه هیدروپونیک باید آنها را به مدت ۵ الی ۸ ساعت خیس کرده بذرها را روی سطح صاف توری پخش کنید که 1.5سانتی متر ارتفاع پیدا کند و در کل کانال پخش کنید. و در هر روز 6-4 بار آب بخورند که همیشه مرطوب نگه داشته می‌شوند در صورت قرار گرفتن سینی های بذر به صورت طبقه ای باید فاصله سینی ها از هم 70 سانتی متر باشد؛ در این روش نور زیادی نیاز نیست زمانی که ارتفاع علوفه به حدود ۲۰ سانتیمتر رسید به راحتی قابل برداشت است. حدود ۶ الی ۸ روز زمان می برد که بذر به علوفه تبدیل شود، بیش از ۸ روز ساقه و برگ شروع زرد شدن می‌کند چون از ۸ روز به بعد علوفه نیاز شدیدی به نور دارد.

مشاوره کشت علوفه هیدروپونیک جو:

در شرکت myhydroponic. کارشناسان شبانه روزی آماده ارائه انواع خدمات مشاوره برای کشت علوفه هیدروپونیک جو به علاقه مندان می باشند.
سایر خدمات شرکت تجهیز گرولایت؛ فروش محصولاتی مانند سینی کشت علوفه هیدروپونیک، بستر کشت علوفه، فن و سیستم تهویه، لوله های آبرسانی، بذر مناسب برای علوفه هیدروپونیک (بذر گندم، جو، ذرت و….)، سازه مخصوص کشت علوفه هیدروپونیک، ساخت کانکس کشت علوفه هیدروپونیک و گلخانه علوفه هیدروپونیک و بسیاری از تجهیزات دیگر می باشد، شما می توانید همه روزه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *